2. sokeriton viikko

5.3.2018
Paino: 63,5 kg, eli pudotusta -1kg.

Lipsumisia: Banaani, sweet&sour -kastike rapupyöryköiden kanssa, agavesiirappi halloumijuuston kanssa.


Toisesta sokerittomasta viikosta ei ole juurikaan raportoitavaa. Olo on yhtä hyvä, kuin viikko sittenkin. Eli hyvä :) 

Olen vieläkin Bangkokissa, joten en tiedä mitä vaaka näyttää nyt. Kun perjantaina lähdin kotoa, se näytti 63,5 kg, eli puolentoista viikon sokerittomuuden jälkeen kiloa vähemmän, kuin ennen. Painon putoamiseen tosin varmasti vaikuttaa myös liikunta - olen kahta päivää lukuunottamatta liikkunut joka päivä vähintään 30 minuuttia.

Irti sokerista -kirjassa ohjeistetaan valitsemaan vain tuotteita, joissa on < 5-6g sokeria per 100g.

Olen noudattanut ruokavaliota muuten orjallisesti, mutta olen syönyt tuorepuuron kanssa banaanin (siitäkin huolimatta, että nimenomaan fruktoosi on Wilsonin mukaan pahis), sekä aiemmin tällä viikolla myös maltillisen määrän agavesiirappia. Dippailin myös eilen rapupyöryköitä sweet&sour -kastikkeeseen, ne eivät vain maistuneet millekään ilman.

Vaikka syömistä ei olisi tarkoitus juurikaan vähentää, käytännössä on ollut tilanteita, että ei ole ollut mitään sokeritonta syötävää tarjolla ja olen jättänyt kokonaan syömättä. Noin yleisestikin ottaen olen mielestäni syönyt määrällisesti vähemmän kuin aiemmin.

Tässä yksi ruokailun esimerkkipäivä:

2 isoa mukillista kahvia kevytmaidolla

Puuro ( 1dl kaurahiutaleita, 1 dl vettä, 1,5 dl cashew-maitoa, 1 tl suolaa, voisilmä) (klo 11 aikaan)

Munaleipä: paistettu muna, ruisleipäviipale, oivariinia (oliiviöljy + merisuola), juustoa (klo 13 aikaan)

Halloumisalaattia (klo 17 aikaan)

Luonnonjugurttia + omatekoista mysliä ja lisäksi pieni kourallinen pähkinöitä (klo 19 aikaan)

Myöhemmin illalla en enää syö mitään.

Lisäksi muutama kuppi teetä (vihreä + detox + jokailtainen kofeiiniton iltatee)

Niin, ja kaikki luomuna, mikäli mahdollista.




Reissutyö tuo omat haasteensa, mutta sokerittomuus onnistuu kyllä. Pitää vain olla vähän viitseliäs ja suunnitelmallinenkin.

Tälle reissulle tein mukaan pari tuorepuuroa, eli laitoin rasiaan valmiiksi kaikki muut ainekset, paitsi maidon. Hotellissa laitan vain illalla (tai vasta aamulla, silloinkin ehtii!) sekaan maidot ja rasian minibaariin yöksi, ja aamulla on valmis puuro nautittavaksi :) Lisäksi otin mukaan jugurttia ja omatekoista mysliä.

Ensi viikolla menen Nykkiin, joten olen jo etukäteen suunnitellut mahdollisesti lipsuvani :D Syön nimittäin siellä AINA palan taivaallista vegaanista porkkanakakkua, ja pitkään ja hartaasti asiaa punnittuani tulin jo nyt siihen tulokseen, että jatkan samalla linjalla :) Muutoin aion pysyä tiukkana seuraavankin viikon.

Nämä 8 viikkoa aion mennä kokonaan sokerittomalla linjalla, mutta leipomista minulla kyllä on ikävä (ja ei, sokerittomat versiot eivät vain ole yhtä hyviä).

Jos en 8 viikon päästä koe vieläkään inhoavani sokeria, ajattelin, että jos pitäisi yhden "karkkipäivän" viikossa, jolloin voisi leipoa jotain makeaa ja nauttia sitä hyvällä omallatunnolla...? Nytkin kun satuin bongaamaan Unelmien Talo & Koti -lehdestä ihanan näköisen juustokakkuohjeen... Katsotaan!


Leppoisaa alkanutta viikkoa! ♥


2 kommenttia:

  1. Tsemppiä ihan hurjasti sinulle tuohon sokerittomuuteen:)♥ Välillä ollaan oltu vähän samantapaisilla "paastoilla" ja se on kyllä jännä miten hetken päästä huomaa ettei sitä makeaa oikeastaan enää kaipaakkaan:) Aurinkoista alkanutta viikkoa♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos <3 Ihmeen hyvin on sujunut, ja tällä hetkellä ainakin on sellainen fiilis, että haluan ehdottomasti jatkaa tätä vielä 8 vkon jälkeenkin :) Kivaa viikkoa sinne myös!

      Poista