2.10.2016

Etanateetä ja käpypaistosta

Koska flunssa piti loppuviikon kotosalla panttivankina, tuli kauniita syksyn värejä ihasteltua lähinnä ikkunasta.

Eilen oli pakko käydä kaupassa, sen lisäksi pojat touhuilivat kotipihassa.

Kutsuivat minut kotiinsa (=leikkimökki) teelle ja syömään. Tarjolla oli maukasta etanateetä ja sekalaista purtavaa. Meidän leikkimökki on toistaiseksi aika, hmm, poikamaisessa kuosissa ;) Olen ajatellut, että ensi kesäksi sisustettaisi sitä vähän enemmän. Pojat tuntuvat kuitenkin kovasti tykkäävän siellä touhuilusta ja mikäs sen kivempaa, kun saavat ihan vapaasti huseerata ja sotkea.

Viime aikoina leikit ovat menneet varsin hyvin yksiin ja tyyppien juttuja on ihana kuunnella vierestä.

On tullut kuultua esimerkiksi seuraavat lausahdukset:

"En mä oo työmies. Mä oon vaan ihminen!"

"Mä en ole ihminen. Mä olen lapsi!"

Ja autossa:

"Vauvat ei voi..."
"Mitä?"
"Vauvat ei voi..."
"Mitä?"
"ÄITI LAITA SE MUSIIKKI POIS, ETTÄ PIKKUVELI VOI PUHUA MULLE! Vauvat ei voi mennä aikuisten penkille!"

Sekä Adelen laulaessa radiossa Pikkuveljen toteama: "Tuo on kova ääni!" (Kerrottakoon, että kuultuaan kerran Chisun laulua radiosta huudahti iloisena: "Vauva laulaa!" :D )

Meillä jatkuu tänään kotoilumeininki, tosin minulla olisi haaveissa kirppispyörähdys, joka kiinnostelee kyllä sen verran, että eiköhän se tule myös toteutettua.


Leppoisaa sunnuntaita myös sulle! ♥

















2 kommenttia

  1. Oi, miten kotoisia ja kauniita kuvia, joiden myötä palasin ajassa parikymmentä vuotta taaksepäin...
    Ikimuistoisia ja ihania nuo lasten jutustelut ♥
    Itseäni harmittaa kun en aikoinaan kirjoittanut edes niitä parhaimpia/hauskimpia tyttöjen tokaisuja muistiin. Silloin ajattelin etten ikinä unohda niitä, vaan toisin kävi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne unohtuvat kyllä niin harmillisen nopeasti! Juuri harmittelin, että en enää muista viime viikon tokaisuja, joita en ennättänyt missään välissä kirjata muistiin :( On ollut niin kiire, ettei ole yhtään ehtinyt päivittää blogia (vauvakirjasta puhumattakaan, ne laahaavat vissiin vuoden jäljessä)... noh, ehkä tässä taas vähitellen.

      Poista

© AINA LÄHELLÄNI. Made with love by The Dutch Lady Designs.