Järisyttävän hyvä smoothie

3.9.2015

... eli anna tofulle mahdollisuus ;)


Olen päättänyt skarpata smoothieiden ja kaiken maailman viherjuomien tekemisessä - helppo ja maukas tapa syödä terveellisiä välipaloja. (Sekä tyhjentää marjoista pursuilevia pakastimiamme. Jep, kahta...!)

Tässä yksi uusista suosikeistani, ihan jäätävän hyvä ohje! Löysin ohjeen täältä, nimeltään vaniljapirtelösmoothie. Oma versioni on sen verran pähkinäisen makuinen, että ei kyllä ihan vaniljapirtelöltä maistu, mutta on ihan älyttömän hyvää! Trust me.

Pojat ovat juoneet tätä ja lahjomaton raatimme on kommentoinut: "Namnam!" ja "Hyvää, lisää!" Moneen otteeseen.

Siis:

115 g pehmeää tofua (esim. Jalotofun pehmeä)
2,5 dl riisi- tai mantelimaitoa
1 luomubanaani
1/2 ruokalusikallista maapähkinävoita (tai terveellisempää pekaanipähkinävoita, jota en itse kyllä ole mistään kaupasta vielä onnistunut bongaamaan)

Itse olen korvannut tällä smoothiella välipaloja (ja omalta osaltani myös aterioita), joten saadakseni vielä täyttävämmän version olen heittänyt mukaan taateleita (6-10 kpl ilman kiviä). Lisäksi olen lisännyt joukkoon kaakaonibsejä ja pellavansiemenrouhetta. Olen kokeillut ohjetta vain mantelimaidolla, sitä kun on nykyään aina kaapissamme, mutta täytyy kyllä kokeilla myös tuolla riisimaidolla.





PS. Bongasin jostain (ehkä jostain hyvinvointiguru Kris Carrin youtube-videosta?) vinkin pakastaa banaania paloiteltuna ja laittaa sitten suoraan pakkasesta smoothiehen. Oon testannut, ja suosittelen!

PPS. Täältä löytyy vaikka millä mitalla muitakin loistavan oloisia smoothie-ohjeita :)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Sisällön tarjoaa Blogger.